دسته بندی موضوعی
راهنمای جامع سندرم اسپرگر

راهنمای جامع سندرم اسپرگر

ناشر: انتشارات ارجمند

نویسنده: تونی اتوود

مترجم: بهروز کیا ، شیرین ارمغان

شابک: 9786002009340

قیمت اصلی: 1,900,000 ریال

قیمت با تخفیف: 1,710,000 ریال


درباره این کتاب

راهنمای جامع سندرم اسپرگر کتابی است معتبر و کامل برای تمام کسانی که با سندرم اسپرگر (AS) در ارتباط هستند. در این کتاب اطلاعات ارزشمندی در مورد تمام جنبه‌های این اختلال از کودکی تا بزرگسالی گرد آمده است. تکیه بر پژوهش‌های موردی و استفاده از تجربیات وسیع اتوود که از مشاهدات بالینی و نشست و برخاست با افراد دارای سندرم اسپرگر به دست آمده، ‌این کتاب را بسیار قابل اطمینان و بی‌نهایت قابل فهم کرده است.
در فصول این کتاب موارد زیر بررسی شده‌اند: • علایم و علل این سندرم • تشخیص اختلال و تأثیر آن بر فرد • نظریۀ ذهن • درک و ابراز هیجان‌ها و احساسات خود و دیگران • تعاملات اجتماعی، ازجمله دوست‌یابی • روابط شخصی بلند مدت • دست‌انداختن، قلدری و مسائل مربوط به سلامت روان • تأثیر سندرم اسپرگر بر توانایی‌های شناختی و زبانی، حساسیت حسی، مهارت‌های حرکتی و هماهنگی حرکات • آیندهٔ شغلی
همچنین فصلی برای پاسخ به سؤال‌های متداول اختصاص دارد و در بخشی از کتاب فهرستی از منابع کارآمد برای افرادی که جویای اطلاعات بیشتر راجع به جنبه‌های ویژۀ سندرم اسپرگر یا به‌دنبال ادبیات پژوهشی و ابزار آموزشی این حوزه هستند، ارائه شده است. خواندن این کتاب برای خانواده‌ها و افرادی که با این اختلال دست و پنجه نرم می‌کنند، آموزگاران، متخصصان و تمام حِرفی که با این افراد سرو کار دارند، ضروریست، این کتابی است که تمام علاقمندان به این حوزه و همۀ کسانی که می‌خواهند اطلاعات خود را راجع به شرایط پیچیدۀ آن گسترش دهند، باید در کتابخانه‌شان داشته باشند.
"من همیشه رو به کودک می‌کنم و می‌گویم، "مبارک باشد، شما سندرم اسپرگر دارید" و به او توضیح می‌دهم که این به معنای دیوانه، بد یا ناقص بودن نیست؛ بلکه نشان می‌دهد شیوۀ تفکرش متفاوت است."
- قسمتی از متن راهنمای جامع سندرم اسپرگر

مشخصات عمومی

شابک: 9786002009340
موضوع اصلی: روان‌شناسی
موضوع فرعی: روان‏‌شناسی کودکان استثنایی
نوبت چاپ: 1
وزن: 708 گرم

سایر مشخصات

سال انتشار: 1399
قطع: وزیری
نوع جلد: شومیز
تعداد صفحه: 472

پیشنهاد ما

روان شناسی و آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه با تاکید بر آموزش در موقعیت های فراگیر

3,500,000 ریال
3,150,000 ریال

کودکان استثنائی

1,100,000 ریال
990,000 ریال

توانبخشی کودکان مبتلا به سندرم داون راهنمای کاربردی برای مربیان و مادران

400,000 ریال
360,000 ریال