دسته بندی موضوعی
زندگی با اسکیزوفرنی راهنمای عملی برای بیماران و خانواده ها

زندگی با اسکیزوفرنی راهنمای عملی برای بیماران و خانواده ها

ناشر: انتشارات ارجمند

نویسنده: برندا لینتنر

مترجم: دکتر مهشید فروغان

شابک: 9786009306893

قیمت اصلی: 550,000 ریال

قیمت با تخفیف: 495,000 ریال


درباره این کتاب

این کتاب با هدف ارتقاى آگاهى بیماران و خانواده‌ها و به منظور تسهیل استقرار آنان در جامعه نگاشته شده است. هدف آن است که بیماران بتوانند حتىالامکان زندگى عادى داشته باشند.
در فصل یک، تاریخچه‌اى کوتاه ما را با آنچه در طى قرون و اعصار بر این بیماران گذشته است، آشنا مىکند. در فصل دو، با علایم و نشانه‌هاى اسکیزوفرنى آشنا می شویم، در فصل سه، پى مى بریم که گرچه هنوز نمى ‏توانیم اسکیزوفرنى را اختلالى با علّت شناخته شده بدانیم، ولى درباره مجموعه عوامل سبب‏ساز آن اطلاعات گسترده‌اى داریم. فصول چهار و پنج، به تشخیص و برنامه‌ریزى درمانى این بیمارى اختصاص دارد. در فصل شش، با انواع مختلف درمان‌هاى رایج، اثربخشى، و آثار ناخواسته آنها آشنا مىشویم. از فصول جالب این کتاب مراقبت در جامعه است که ما را با انواع خدمات مورد نیاز بیماران تحت مراقبت در جامعه و ساختار مؤسسات ارائه‏دهنده آنها آشنا مىکند و خصوصاً بر اهمیت کار گروهى متخصّصان ذیربط تأکید دارد. در فصل نهم، نحوه کنار آمدن با این بیمارى و روش‌هاى مقابله با تأثیرات منفى آن در عرصه‌هاى مهم زندگى نظیر تحصیل، اشتغال، زناشویى، فراغت و... شرح داده شده است. دو فصل هشتم و دهم، به تشریح حقوق مدنى و قوانین تأمین اجتماعى حمایت‏ کننده از بیماران و خانواده‌ها در کشور بریتانیا اختصاص دارد.
فصل یازده، ما را با بازنمودهاى این بیمارى در هنر و ادبیّات و نیز برخى از چهره‌هاى خلّاق و مشهورى که به رغم ابتلا به این بیمارى توانستند در زمان خود یا پس از مرگ، جهانى را با نبوغ خود شگفت‌زده کنند، آشنا مىکند و بالاخره در فصل دوازدهم، در قالب برخى از پیش‏بینى‏هاى واقع‏گرایانه مبتنى بر اصول علمى به چشم‌انداز آتى سرنوشت این بیماران نظرى مى افکنیم. این کتاب بسیار ساده و روان نگاشته شده و از جنبه آموزشى بسیار ارزشمند است. ذکر شرح حال بیماران واقعى، تصاویرى زنده و روشن از این بیمارى را در ذهن خواننده می ‏پروراند.

مشخصات عمومی

شابک: 9786009306893
موضوع اصلی: خودیاری و آموزش همگانی
موضوع فرعی: شناخت بیماریهای روان‌پزشکی
نوبت چاپ: 4
وزن: 237 گرم

سایر مشخصات

سال انتشار: 1394
قطع: رقعی
نوع جلد: شومیز
تعداد صفحه: 200

پیشنهاد ما

روان‌پزشکی و خانواده راهنمای بیماران، نزدیکان و مراقبان‌

990,000 ریال
891,000 ریال

راهنمای بیماریهای روان‌پزشکی برای خانواده ها

990,000 ریال
891,000 ریال

خانواده‌ها و اختلالات روانی از فشار تحمیل شده بر خانواده‌ها تا توانمندسازی آنها

1,200,000 ریال
1,080,000 ریال