دسته بندی موضوعی
کتاب کار رابطه برای زوج‌هایی که در آغاز راه هستند تقویت رابطه و پرورش پیوندی پایدار

کتاب کار رابطه برای زوج‌هایی که در آغاز راه هستند تقویت رابطه و پرورش پیوندی پایدار

ناشر: انتشارات ارجمند

نویسنده: مگان لاندگرن

مترجم: سروه ویسی

شابک: 9786222578626

قیمت اصلی: 0 ریال

قیمت با تخفیف: 0 ریال


کالا در حال حاضر موجود نمی باشد

درباره این کتاب

چرا می‌گویند وصال مدفن عشق است؟
به‌یقین شما نیز دیده و شنیده‌اید از کسانی که واله و حیران یکدیگر بوده‌اند و بعد از ازدواج هیچ اثری از آن عشق آتشین باقی نمانده است. به نظر می‌رسد که یک جای کار می‌لنگد، آخر یک عمر قصه‌هایی شنیده‌ایم که پایان‌شان خوش بود؛ آن دو به هم رسیدند و تا پایان عمر به خوبی و خوشی کنار هم زندگی کردند.
پس ایراد کار کجا است؟ چرا حتی یک مورد از روایت‌های حقیقی بر قصه‌های افسانه‌ای (زندگی خوب و خوش و بدون مشکل تا پایان عمر) صحه نگذاشته‌اند؟ شاید باور نکنید اما ایراد کار همین قصه‌های عاشقانه‌اند، قصه‌هایی افسانه‌ای که در آن دو نفر به هم می‌رسند و قصه تمام می‌شود اما هیچ‌کس نمی‌پرسد فردای این وصال چه شد؟ و این در حالی است که وصال عاشقان پایان نیست، آغاز است. زندگی و عشق حقیقی از فردای روز عروسی آغاز می‌شود؛ اما تدارک ما برای آن روز چیست؟ آیا جز تدارک بهترین مراسم عروسی، سالن آرایشگاه، آتلیۀ عکاسی، خرید بهترین جهیزیه و وسیله‌ها، برنامۀ دیگری از قبل چیده‌اید؟
می‌توان گفت عشق سه مرحله دارد: عشق رؤیایی، عشق سرخورده و عشق پخته. ما در دوران آشنایی، نامزدی و اوایل ازدواج عشق رؤیایی را تجربه می‌کنیم، عشقی پر از شور و هیجان؛ اما بدون استثنا تمام زوج‌های روی کرۀ زمین مدتی پس از ازدواج و فرو نشینی هیجانات، نوعی سرخوردگی را تجربه می‌کنند و کسالت و یکنواختی بر رابطه حاکم می‌شود، در این مرحله است که رفتار عاشقانه به کار شما می‌آید نه احساس عاشقانه؛ یعنی مهارت‌هایی در گفتگو، حل تعارض، مدیریت هیجان‌ها و... در صورت اقدام به عشق و برخورداری از چنین مهارت‌هایی می‌توان تا همیشه بازگشت شور و شوق به زندگی را تضمین کرد. در این مرحله زوج مانند دو دوست جدایی‌ناپذیر هستند و به عشقی پخته می‌رسند که آنها را هم‌چون زنجیری ناگسستنی به هم وصل می‌کند.
مهارت‌های این کتاب در برقراری ارتباط یاری‌تان می‌دهند تا از عشق رؤیایی به عشق پخته برسید.

مشخصات عمومی

شابک: 9786222578626
موضوع اصلی: روان‌درمانی و مشاوره
موضوع فرعی: زوج درمانی
نوبت چاپ: 1
وزن: 228 گرم

سایر مشخصات

سال انتشار: 1403
قطع: وزیری
نوع جلد: شومیز
تعداد صفحه: 144

پیشنهاد ما

زوج‌درمانی اصولی تشریح ساختار و انواع جلسات

1,500,000 ریال
1,350,000 ریال

عبور از لحظات چالش‌برانگیز در روان‌درمانی خرد بالینی برای کار با افراد، گروه‌ها و زوجین

1,100,000 ریال
990,000 ریال